Sanat Hayatı
Resim Sergisinde Otuz Gün
Çağdaş Sanat Dünyasında Hayatta Kalma Kılavuzu
...Bugünse hayatı meydana getiren her şey sanatın özünü oluşturuyor. Toplumsal ve bireysel tavırlar, siyaset, tarih, aklınıza gelebilecek her türden kavram, sanatın özü. Üstelik yapıtın sadece resim ve heykel olması gerekmiyor. Sanat bugün bir eylem. Yerleştirmelerle, performanslarla, hatta odasına kapanmış, kimsenin görmediği işleri yapanlarla, internet üstünde dahi gerçekleştirilenlerle oluşan bir edim sanat.
...Kültür doğal olandan uzaklaşır. Uzaklaştırır. Bu uzaklaşma, yaratıcılığın kendisine duyduğu özgüvendir. Sanat, kültürün en ileri noktasıdır, en uç noktası. Sanat beni her zaman büyüledi ve tüm hayatımı estetiğin içinden yaşadım. Kuramsız bir estetikse düşünülemez. O da bana göre doğanın çıplaklığı kadar çıplaktır ve bir başka tür doğallıktır. Güzellik, doğal olanda ve çıplak gözde değil, donanımlı bir bilinçte, görmekte ve bilmekte teşekkül eder. ‘Çirkini sevme yetisi’ bile kültürle edinilebilecek bir yetidir.
Haşan Bülent Kahraman, Türkiye’de ‘güncel sanat dünyası'na katkıları olan kurucu bir figür. Çağdaş sanatın birçok alanında çalıştıktan sonra şimdi ‘Çağdaş sanatı anlamalı mı?' sorusuyla ortaya çıkıyor. Çağdaş sanat nedir, ne zaman ve nasıl anlaşılır, modern sanatla nerede buluşur ve ayrışır, onu anlamak demek kendimizi ve içinde yaşadığımız günü de anlamak demek midir? Bakmak Görmek Bir De Bilmek'le bu sorulara yanıt aranıyor. Çay kaşığının anlamı nedir, yumurtasız omlet nasıl yapılır, çirkini sevme yetisi var mıdır, parayla saadet olur mu sorduğu ve cevapladığı sorular arasında.
Kısacası, sergiler, galeriler, müzeler, bienaller, fuarlar konusunda bir hayatta kalma kılavuzu olan bu kitap, tüm bunlarla ilgili derin ipuçları içeren ve zevkle okunan bir çalışma.